Ads Top

Jak się uczyć? Wstęp i Część 1

Witajcie. Jakiś czas temu pisałam o mnemonice i technikach zapamiętywania (TUTAJ). Jako że uczniowie bardzo często pytają mnie o to jak się uczyć, postanowiłam ten wątek nieco rozwinąć. 

Tak narodził się pomysł aby nagrać kilka filmów w których powiem Wam to co wiem na ten temat i to co zawsze doradzam uczniom. Dodam tylko, że dla wielu uczniów takie wskazówki okazały się szalenie pomocne i nie raz słyszałam od nich, że rzeczywiście pomagają w nauce i zapamiętywaniu. 

Pamiętajcie tylko, że najważniejsze jest aby nauka sprawiała przyjemność, jeśli coś nas do niej zniechęca to prawdopodobnie uczymy się w zły sposób. Może warto czasem coś zmienić, urozmaicić i spróbować nowych sposobów na uczenie się. Wybierzcie te techniki, które Wam sprawią przyjemność, bo uczycie się dla siebie! Są techniki zapamiętywania które mi na przykład nigdy nie przypadły do gustu, ale być może dla kogoś innego okażą się idealne. 

Grunt to poszukiwać, aż znajdziemy sposoby dobre dla nas!

ps. wybaczcie wszelakie niedociągnięcia w montażu, dopiero się uczę ;)

Wstęp





Część 1
Robienie notatek





Linki:

NOTES TAKING - mój post, w którym dokładnie opisuję sposoby robienia notatek z przykładami i ilustracjami.


3 komentarze:

  1. Juz zaraz zaglądam marto! :)) Uwielbiam tą tematykę i strasznie się cieszę, że będę sie mogła czymś zainspirować! :)

    ps. a niestety uczniowie zazwyczaj nie wiedzą jak sie uczyć...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Moniko,
    blog jest bardzo ciekawy, szczegolnie filmy o technikach uczenia na YouTube. Proponuje jednak sprawdzic poprawna wymowe slow IRON i INTERMEDIATE.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaiste, nie ma ludzi nieomylnych ;)

      IRON /ˈīərn/ lub /ˈʌɪən/
      INTERMEDIATE /ˌintərˈmēdē-it/ lub /ˌɪntəˈmiːdɪət/

      Dzięki Magdo!

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.