Ads Top

Nowe fiszki w ofercie wydawnictwa Cztery Głowy

Jestem fanem fiszek, o czym wszem i wobec nie raz już pisałam. Tym bardziej ucieszyły mnie cztery nowe pozycje, które za chwilę postaram się Wam przedstawić. 



Ogólnie miło zaskoczyło mnie unowocześnienie szaty graficznej opakowania i muszę przyznać, że te nowe pudełeczka z fiszkami są jeszcze wygodniejsze w użyciu niż były. (Szczerze mówiąc, posiadam nadal pierwsze FISZKI jakie ukazały się na rynku kilka lat temu i zmiana na przestrzeni lat jest uderzająca - oczywiście na dobre.) 

Instrukcja obsługi FISZEK jest bardzo klarowna, kartoniki do przegradzania są czytelne i widoczne w pudełku. 

Na plus też jest fakt, że każdo wyrażenie na kartoniku 'wyposażone' jest w wymowę. Warto też wspomnieć o nagraniach mp3 - na każdym pudełku jest umieszczony kod który wystarczy wpisać na stronie internetowej FISZEK i można ściągnąć sobie nagrania wszystkich wyrażeń i przykładowych zdań z kartoników.

Trudno jest mi się do czegoś konkretnie przyczepić, ale myślę, że drobne ilustracje na kartonikach nikomu by nie zaszkodziły, a mogłyby jedynie pomóc wzrokowcom.




FISZKI amerykański kontra brytyjski ****

Pomysł chwalebny! Nagrania amerykańskiego native speaker'a plus zestaw najbardziej charakterystycznych duetów z serii amerykańskie odpowiedniki brytyjskich słów i zwrotów. Brakuje mi tylko wymowy brytyjskich zwrotów.



Dla kogo?
Dla koneserów, tzn. dla tych zainteresowanych tym szczególnym aspektem języka angielskiego. Nie polecam początkującym - na razie może im dużo nie wnieść, a tylko zamieszać niepotrzebnie w głowie ;)




FISZKI konstrukcje egzaminacyjne CAE CPE ***

Spodziewałam się bardziej konstrukcji gramatycznych, słowotwórstwa, phrasal verbs, a w pudełku są IDIOMY. Też dobrze! Zestaw naprawdę zawiera mnóstwo idiomatycznych wyrażeń na poziomie Advanced i Proficiency, które mogą zainteresować nie tylko tych przygotowujących się do egzaminów Cambridge.



Dla kogo?
Dla wszystkich na poziomie Advanced oraz tych którzy myślą o ww. egzaminach.




FISZKI wyrazy zdradliwe - False Friends *****

Wciągnęły mnie najbardziej! Mój typ numer jeden. Zestaw karteczek jest pełen tzw. fałszywych przyjaciół (False Friends), które są uzależniające. W dodatku odnalazłam tam wiele par, o których rzadko sie mówi w tym kontekście.

Dla kogo?
Dla koneserów i pasjonatów języka angielskiego od poziomu Upper Intermediate (a może i nawet od Intermediate) w górę.




FISZKI najczęstsze błędy - Common Mistakes *****

Na wstępie urzekła mnie fiszka z kolokacjami z MAKE i DO :) A potem było jeszcze lepiej! Zestaw zawiera naprawdę najpopularniejsze błędy językowe w tak szerokim zakresie jak: kolokacje, wymowa, policzalność rzeczowników, imiesłów i bezokolicznik, szyk w zdaniu, przyimki, etc. Bardzo się cieszę, że na fiszce znalazło się też wytłumaczenie błędu - dowiadujemy się jak powinno być poprawnie i dlaczego. Obok ww. False Friends ten zestaw wciąga na całego!

Dla kogo?
Dla koneserów, pasjonatów języka angielskiego jak i dla wszystkich tych którzy zmagają się z angielskim od poziomu Pre Intermediate w górę.


***** Rewelacja
****   Warte uwagi
***     Można spróbować


Wszystkie fiszki możecie nabyć w księgarniach językowych na terenie całego kraju lub online na www.fiszki.pl.

Dziękuję wydawnictwu Cztery Głowy za udostępnienie nowych wydawnictw do recenzji.

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.